Top


♨️ آداب تغییر نام

1. باید بدانید که هیچ‌گاه نباید در ساعات قمر در عقرب اقدام به تعیین و تغییر نام کنید. (برای آگاهی از ساعات قمر در عقرب می‌توانید به تقویم‌های نجومی یا خود بنده مراجعه کنید.)

2. برای اطمینان و احتیاط از مبارکی زمان تعیین و یا تغییر نام بهتر است مطمئن شوید که در روزهای منحوس نباشد. 🚫سوم، پنجم، سیزدهم، شانزدهم، بیست و یکم، بیست و چهارم، بیست و پنجم هر ماه قمری در برخی کتب مربوطه. بنا بر توصیه‌ی علما روزهای هشتم و هفدهم نیز جزء ایام منحوس می‌باشد 🚫

3. پس از رعایت کردن زمان تعیین و یا تغییر نام باید یک مرد محرم (اگر تغییر نام یافته زن است) مانند نام‌گذاری نوزاد - در گوش راست وی اذان و در گوش چپ او اقامه بگوید و پس از آن وی را به نام جدید صدا کند. (بهتر است هر دو با وضو باشند)

4. در صورتی که تغییر نام یافته استطاعت مالی دارد، در محل زندگی، یک گوسفند ترجیحاً تیره‌رنگ (سیاه یا قهوه‌ای) یا اگر توانایی تهیه گوسفند را ندارد، به یک مرغ سیاه بسنده و قربانی کند، البته دقیقاً با آدابی که در زیر بیان خواهد شد. (قربانی کردن هر چه سریع‌تر انجام پذیرد بهتر است.)

🔅 ناگفته نماند که قربانی کردن بیشتر برای افرادی که اسم حادثه‌ساز دارند و تغییر می‌دهند توصیه می‌شود، افراد دیگری که بنا به دلایل دیگر تغییر نام می‌دهند می‌توانند این عمل را انجام ندهند، گر چه ما توصیه به این کار می‌کنیم. اختیار با خود شماست.

4.1. به هیچ‌وجه شخصِ تغییر نام یافته و خویشاوندان درجه یک او، مرغ یا گوسفند را قربانی نکنند.

4.2. حتماً قبل از قربانی کردن مرغ یا گوسفند را به دور  فرد تغییر نام یافته بچرخانند (اصطلاحاً به این عمل بلاگردان کردن گفته می‌شود) و اگر قربانی گوسفند است، آن را دور شخص و خانواده او بلاگردان کنند.

4.3. پس از قربانی، حتماً و حتماً گوشت آن را به فقیر بدهند، و خودش، همسر و فرزندش اصلاً نخورند (فقیر کسی است که دخلش به خرجش نمی‌خورد - کسی که الان چیزی در بساط ندارد)، اگر کسی را پیدا نکردند که مرغ را به او بدهند بهتر است آن را خوراک حیوانات بیابان کنند، مثلاً مرغ قربانی‌شده را در جایی بگذارند تا حیوانات از آن تغذیه کنند (چرا که در حدیث معصومین علیهم السلام آمده است که آب و غذا دادن به حیوانات صدقه حساب می‌شود).

5. پس از تغییر نام بهتر است خود شخص یا ولی او صدقه‌ای از مال خود جدا کند و به اهلش پرداخت کند. (کلاً مستحب است که هر صبح و شام صدقه‌ای به اهل صدقه داده شود.) می‌تواند در حد استطاعت مالی مضربی از عدد ۱۱۰ را صدقه بدهد. به طور مثال ۱۱۰۰۰ تومان یا ۱۱۰۰۰۰ تومان.

6. اولین کسی که باید نام جدید را قبول کند خود شخص است. هر چقدر که با نام جدید سریع‌تر و با کیفیت بهتر انس بگیرد، تأثیرات نام قبلی سریع‌تر از بین می‌رود.  باید و باید خود شخص قبول کند و بسیار در آن جدیت داشته باشد و به کسی اجازه ندهد که وی را به نام قبلیش صدا کنند. اگر کسی به اسم قبلی صدا زد، مرتبه اول و دوم یادآوری کند و در مرتبه سوم از پاسخ امتناع کند.

7. مهم‌ترین چیزی که شخص تغییر نام دهنده بایستی رعایت کند این است که باید تغییر نامش را قبول قلبی و باور محکم و جدی داشته باشد و به هیچ‌وجه کوتاه نیاید و نام جدیدش را دوست بدارد و با آن زندگی کند و ابداً منتظر هیچ‌گونه تغییری در زندگی نباشد، تغییر به وقتش خودش می‌آید (یعنی برای امتحان کردن نامش را تغییر ندهد چرا که بدون باور و زندگی، تأثیر و تغییری حاصل نخواهد شد)، باید با نام جدیدش زندگی کند. همانگونه که یک کفش کهنه دور انداخته می‌شود نام قبلی هم باید دور انداخته شود و با نام جدید قدم به قدم مسیر زندگی را طی کند.

8. شخص تغییر نام یافته، به مدت ۹۱ روز، روزانه ۱۹ آیةالکرسی به روش زیر بخواند: بعد از هر نماز به تعداد رکعت‌های نماز، یعنی ۱۷ عدد در روز + صبح در موقع شروع روز یک عدد و موقع خواب هم یک عدد. در روزهایی که مانع شرعی برای ادای نماز دارید در زمان نماز آیةالکرسی‌ها را بخوانید.

9. افراد درجه یک و اطرافیان تغییر نام یافته باید وی را به نام جدید بخوانند و کمک کنند تا وی با نام جدید مأنوس شود. سعی کنند که به تمسخر وی را صدا نکنند.
این بود گوشه‌ای از آدابی که باید رعایت شود تا نام جدید به خوبی جایگزین نام قبلی شود.

 

😳😳😳😳‼️‼️
بسیاری از دوستان سوال کردهاند که علت بیماری‌های عجیب و مداوم در بعضی خانواده‌ها چیست. توجه داشته باشید که علت هر بیماری می‌تواند با علت همان بیماری در شخص دیگر متفاوت باشد. در علم اسماء، علت اصلی بیماری، حادثه‌‌آفرین بودن یکی از اعضای خانواده است، (اثرات اسامی حادثه‌آفرین را در https://bokhurat.com/-nameologhy/hadese می‌توانید مطالعه کنید). اما اگر شخصی متاهل باشد، علاوه بر تاثیر طبقات اسامی‌شان بر همدیگر، رابطه انرژی‌مند دیگری هم بین اسم زن و شوهر ایجاد می‌شود که اگر اسم‌شان هماهنگ با هم نباشد باعث بیماری در یکی از آنها می‌شود (با اینکه ممکن است هیچ کدام از آنها دارای اسم حادثه‌آفرین نباشند). پس اگر عدد سلامتی دو فرد خوب باشد (یعنی سلامت باشند) و بیماری بروز کند، حتماً یک فردِ «حادثه‌آفرین در خانواده آنها» وجود دارد؛ در غیر اینصورت، بیماریِ بدون علت، نشانۀ سحر و ارتعاش منفی از جای دیگر است. و تازه در اینصورت هست که بررسی متافیزیکی شروع میشود که باز جای بحث مفصل دارد و ان شاءالله به آن خواهیم پرداخت.
اگر خود این دو فرد یا نزدیکانشان هم حادثه‌آفرین باشند، وضعیت بیماری، صدچندان وخیم‌تر می‌شود!

اگر دوستان سوالات دیگری هم داشته باشند می‌توانند با شماره و اکانت ذکر شده در «ارتباط با ما» و یا «تماس با ما» مطرح کنند. یا با شماره ذکر شده در ساعات مشخص شده تماس حاصل فرمایند.